Powitania nadszedł czas, miło dzisiaj widzieć Was
Ręce w górę, mały skok, teraz w górę hop, hop, hop!
Dzień dobry w czwartek 16 kwietnia.
Naszym hasłem przewodnim na dziś jest:
(źródło: https://bambooleo.pl/traktor-new-holland-82000)
TRAKTOR
- Spróbujcie wyraźnie jak umiecie powiedzieć: TRAKTOR, a teraz powtórzyć jeszcze raz dzieląc na sylaby i klaszcząc: TRAK – TOR – ile razy klaskaliście ? – 2 razy, bo wyraz traktor ma dwie sylaby.
- Przyjrzyjcie się uważnie wyrazowi TRAKTOR i spróbujcie go odszukać pomiędzy innymi wyrazami:
TRAKTOR POLE KOMBAJN ŻYTO
ROLNIK TRAKTOR PŁUG
TRAKTOR OWIES TRAKTOR
Jeżeli udało Wam się odszukać 4 wyrazy to brawo – macie bystre oczka.
- A kto do wykonywania swojej pracy używa traktora ? – oczywiście rolnik. Posłuchajcie teraz piosenki „Olek i traktorek”
Jakie prace z pomocą traktora wykonał Olek? Traktor to bardzo ważny pomocnik rolnika. W zestawieniu z odpowiednimi maszynami może orać, bronować, siać, przewozić różne towary.
- Jaką maszynę ciągnie traktor na zdjęciu? – ciągnie pług, którym orze pole
- Posłuchajcie teraz wierszyka, a może uda wam się go zapamiętać?
Traktor
Cezary Piotr Tarkowski
Stoi traktor na podwórzu,
Zabłocony cały w kurzu.
Latem pełni ważną rolę,
Bo wyjeżdża często w pole,
Ciągnie, orze i bronuje
Bardzo ciężko tam pracuje.
(źródło: WSiP Plac Zabaw)
- Jakie odgłosy wydaje traktor? Spróbujcie naśladować : pach, pach, pach; ter, ter, ter;
- A teraz pokażcie jak traktor jedzie – dziecko porusza się w rytm wypowiadanych przez siebie odgłosów traktora, naśladuje trzymanie kierownicy.
- Popatrz na obrazek. Czy umiesz nazwać figury, z których zrobiony jest traktor? Czy oba koła są tej samej wielkości? Na obrazku widać dwa koła, a ile kół ma prawdziwy traktor?
(źródło: http://pani-mrowka.blogspot.com/)
- A może uda ci się wspólnie z rodzicami policzyć ile jakich figur ukryło się na tym obrazku? (w tej zabawie dziecko ćwiczy spostrzegawczość wzrokową)
(Źródło: https://www.smerfowa-kraina.)
- Który z pojazdów poniżej to traktor? Spróbuj narysować drogi wszystkich pojazdów.
(Źródło: https://www.ambelucja.pl/)
- A teraz możecie jeszcze poćwiczyć swój języczek, żeby ładnie mówić
(Źródło: https://domologo.pl/)
- I jeszcze zabawa w rymowanki – rodzic czyta dziecko mówi co jest na obrazku.
(Źródło: https://www.nauczycielskiezacisze.pl/)
- Jeżeli rodzice mają możliwość wydrukować kartę pracy to zróbcie z poniższego obrazka puzzle (pociąć obrazek na 4 równe części) aby dziecko mogło układać. Jeżeli nie ma takiej możliwości można zrobić puzzle z dowolnego obrazka, pocztówki itp.
(Źródło: http://www.kleurplaten.nl/)
Dziękujemy Wam za spędzony dzisiaj z nami czas. Zapraszamy na jutro. Pochwalcie nam się zdjęciami z Waszych aktywności.
Justyna Jaśkiewicz, Beata Kukieła, Joanna Szcześniak