Witamy dzieci i rodziców 31 marca.
Nadal pozostajemy w kręgu tematyki „Zwierzęta na wiejskim podwórku.” Czy dzieci pamiętają kto tam mieszka ? Bohaterem bajki, którą wczoraj Wam zaproponowałyśmy był piesek.
PIES
- Poszukajcie teraz i wskażcie paluszkiem wszystkie wyrazy: PIES
PIES KURA KOT PIES KROWA KOZA PIES PIES
Jeżeli udało Wam się odszukać 4 wyrazy to przybijcie piątkę z rodzicami, a my jesteśmy z Was bardzo dumne.
A gdzie mieszka pies? Jego domek to…
BUDA
- Poszukajcie teraz wyrazu: BUDA
STAJNIA BUDA KURNIK BUDA OBORA CHLEWIK BUDA
Ile wyrazów tym razem udało Wam się odszukać? Jeżeli 3 to jesteście super bohaterami
i możecie przybić kolejną piątkę.
- Drodzy rodzice porozmawiajcie teraz ze swoimi dziećmi w nawiązaniu do ilustracji z wczorajszej naszej propozycji o zwierzętach i ich domach i zaproponujcie zabawę w zgadywanki – rodzic mówi nazwę domu, a dziecko wymienia zwierzątko, które tam mieszka: kiedy dziecko opanuje taką umiejętność można zamienić się rolami. Proponujemy: buda – pies, kurnik – kura, stajnia – koń, obora – krowa, chlewik – świnia
- Jeżeli zabawa w zgadywanki spodobała się dzieciom to proponujemy teraz zmienić nieco ich formę. W ćwiczeniu słuchowym dzieci miały możliwość posłuchać wczoraj głosów zwierząt, w odniesieniu do tego możemy teraz naśladować głosy – dziecko zgaduje jakie to zwierzę, a następnie podajemy nazwę zwierzątka – dziecko naśladuje jego głos ( jest to doskonały sposób na ćwiczenie narządów mowy): ko, ko, ko – kura; kukuryku – kogut; hau – pies; miau – kot; kwa – kaczka; muuu – krowa; ihaaa – koń; bee – owca.
- Na podsumowanie zgadywanek proponujemy wykorzystać wierszyk:
Katarzyna Kulikowska
Wycieczka
Kiedy słonko jasno świeci,
Na wycieczkę idą dzieci.
Idę ja, idziesz ty, kaczki, koty, kury psy.
Kaczka: kwa, kwa, kwa
Kotek: miau, miau, miau.
Kura: ko,ko,ko.
A piesek: hau, hau
( rodzic czyta wierszyk a dziecko w odpowiednim momencie naśladuje głosy zwierząt
- W nagrodę za intensywną pracę teraz piosenka:
Drodzy rodzice zaproponowane przez nas dzisiaj zabawy dla dzieci rozwijają spostrzegawczość wzrokową, wzbogacają wiedzę o otaczającym świecie i słownictwo z tym związane, ćwiczą narządy mowy i zachęcają do aktywności. Jesteśmy świadome że nasi podopieczni bez Waszej pomocy nie skorzystają z naszych propozycji, dlatego gorąco Was prosimy abyście im to umożliwiali.
- Dla chętnych proponujemy aby poćwiczyli rysowanie budy dla pieska ( wg prostego schematu: kwadrat, koło, trójkąt).
- Jeśli narysujecie już budę pomyślcie nad narysowaniem jej właściciela:). Poniżej mała podpowiedź.
Beata Kukieła, Joanna Szcześniak