„ZAKUBKOWANI”- OSWAJAMY PROGRAMOWANIE- II GRUPA

      Możliwość komentowania „ZAKUBKOWANI”- OSWAJAMY PROGRAMOWANIE- II GRUPA została wyłączona

Jak rozwijać u dzieci logiczne myślenie i umiejętności matematyczne? Koniecznie z wykorzystaniem kolorowych kubków. Dzieci uwielbiają uczyć się poprzez praktyczne działanie, ruch, manipulacje, a kubeczki im to zapewniają.
Podczas ćwiczeń ćwiczymy także rozróżnianie kolorów, orientację przestrzenną i percepcją wzrokową.

Zanim zaczniemy zabawy kubeczkowe na macie warto zacząć od aktywności, które pozwolą dzieciom nacieszyć się tym materiałem…a najłatwiej zrobimy to proponując budowanie…szeroko rozumiane budowanie: wież, domków… i wszystkiego, co tylko dziecięca wyobraźnia wymyśli.

„Zbuduj tak jak ja”
Nauczyciel buduje wzorcową wieżę (z 3-4 kubeczków) dzieci budują analogiczną. Przy pierwszej próbie używamy kubeczków w jednym kolorze, jeśli dzieci poprawnie odwzorowują kształt wieży, to ćwiczenie powtarzamy używając kubeczków w 2, 3, 4 kolorach. Po kilku próbach poprośmy o ustawianie wzorcowej wieży dzieci.

Anna Smolarek