Gr I i II 29.05.2020

      Możliwość komentowania Gr I i II 29.05.2020 została wyłączona

Witajcie dzieci z I i II grupy. Mam tutaj dla Was kilka zabaw, wybierzcie sobie to, czym jesteście najbardziej zainteresowani. Spędźcie razem miło czas w ten piątek. Życzymy super zabawy i pięknego dnia.

Przypomnijmy sobie piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=UdqAA9DzwAE

„Żaby kumkają od rana,

że dzisiaj święto ma mama.

My mamę bardzo kochamy,

życzenia mamie składamy.

 

Żyj, droga mamo, żyj nam sto lat!

Bądź zawsze zdrowa i kochaj nas.

Żyj, droga mamo, żyj nam sto lat!

Bądź zdrowa i kochaj nas!”

 

Żaby rechocą od rana,

Że swoje święto ma tata.

My tatę bardzo kochamy,

życzenia tacie składamy.

 

Żyj drogi tato, żyj nam sto lat!

Bądź zawsze zdrowy i kochaj nas.

Żyj drogi tato, żyj nam sto lat!

Bądź zdrowy i kochaj nas!

 

Zapraszam na kilka zabaw ruchowych:

 

Mama, tata oraz dziecko bawią się do wybranej przez Was piosenki, tańczymy w rytm muzyki wokół obręczy położonej w środku. Kiedy muzyka cichnie, jedna osoba z rodziny, stara się szybko wejść do środka obręczy.

 

Układamy jedną obręcz obok drugiej. Jeśli mamy mało obręczy, możemy wykorzystać coś innego, np. chustki, sznurki, coś co będzie naszą obręczą w zabawie. Przeskakujemy z jednej obręczy do drugiej.

 

Do kolejnej zabawy potrzebne będą nam pary. „Zagniatamy ciasto.”

Jedna osoba leży na dywanie, na brzuchu, druga naśladuje zagniatanie ciasta, wykonując odpowiednie ruchy na plecach osoby z pary. Potem następuje zmiana.

 

Na końcu wędrujemy sobie po dywanie i „zbieramy kwiaty dla mamy” – skłony do przodu i wyprosty.

 

Ciekawe zabawy plastyczne:

 

A tutaj kameleon w cekinach:

 

Co lubię robić z mamą? A co lubię robić z tatą? Opowiedzcie o tym swoim rodzicom.

 

A tutaj kilka kolorowanek dla Was:

Piosenka dla mamy:

 

 

Jaka jest mama?

 

a teraz coś dla tatusia:

 

 

Opowiadanie Kubusia Puchatka ( pacynki ) „Mama ciężko pracuje”

Czy widziałyście, jak mama ciężko pracuje? Cały dzień bardzo się trudzi. A to obiad trzeba ugotować, a to zrobić kanapkę głodnym dzieciom. Ciągle coś robi, ciągle się krząta i bez przerwy zajęta jest pracą. Nie ma chwili wytchnienia. Nawet wieczorem, gdy dzieci już śpią, mama ma ręce pełne roboty: trzeba wyprać dziecięce ubranka, umyć podłogę w kuchni i dziurę w spodniach zacerować.
I jeszcze każda mama ma czas na zabawę za swoimi dziećmi: zbuduje z klocków wieżę, uszyje sukienkę dla lalki i wieczorem poczyta bajeczkę.
A zakupy? Kto najlepiej zrobi zakupy? Mama! Oczywiście, że mama! Dzięki niej zawsze w domu jest chleb i mleko. Coś słodkiego też się znajdzie. A dzięki komu w domu jest czysto i miło? Znowu dzięki mamie. Mama to bardzo ważna osoba w rodzinie. Ona o wszystko i wszystkich zadba najlepiej. Można jej zaufać w każdej sprawie. Jeżeli masz kłopoty – biegnij do mamy, ona szybko rozgoni dziecięce troski i zmartwienia. Nikt nie pomoże tak jak mama.
A spacery z mamą – są wielką przyjemnością! Ona wie tyle rzeczy, zna przeróżne rośliny, zwierzęta i tak pięknie potrafi o nich opowiadać. A gdy my opowiadamy o naszych przygodach w przedszkolu, to mama tak cierpliwie słucha. Jak nikt!
Czy potraficie docenić wysiłek mamy? Czy umiecie odwdzięczyć się za jej poświęcenie? A jej pracę, czy umiecie uszanować?
Powinniście dbać o to, by nie przysparzać jej kłopotów. Jesteście jeszcze mali, ale w wielu domowych pracach możecie już mamie pomagać. To bardzo ważne; zapamiętajcie dobrze: jeżeli kogoś mocno kochamy, to zrobimy dla niego wszystko.

Pomyślcie, co możecie zrobić dla swoich mam?

3.Rozmowa na temat treści wysłuchanego opowiadania
•Jakie prace wykonuje każda mama?
•Czy wykonując tak wiele pracy, mama może być zmęczona?
•Jak możemy jej pomóc?
•Jak możemy podziękować mamie za jej wysiłek?
•Jakie są wasze mamy?
•Za co kochamy je, czy są one dla nas najważniejsze na świecie, może są najpiękniejsze na świecie, a może najukochańsze?
•Czy wy kochacie swoje mamy?

4.Co robi moja mama? – zabawa ruchowa
Dzieci poruszają się w rytm muzyki. Na przerwę w muzyce inscenizują prace wykonywane przez mamy za pomocą pantomimy ( rodzaj pracy wymienia mama )
•Pierze,
•Gotuje,
•Sprząta,
•Bawi się ze mną,
•Robi zakupy,
•Przytula mnie i całuje,
•Czyta książeczki,
•Prasuje.

5.Niedokończone zdania – zabawa gramatyczna
Dzieci kończą po kolei czytane przez rodzica zdania :
•Moja mama ma na imię…
•Moja mama jest…
•Z mamą najbardziej lubię…
•Gdy mama jest smutna, to ja…
•W domu mama najczęściej…
•Mama lubi najbardziej…
•Mama najczęściej śmieje się, gdy…
•Pomagam mamie w…
•Mama jest zdenerwowana, gdy…
•Chciałabym (chciałbym) ofiarować mojej mamie…

Moja mama – praca plastyczna
Każde dziecko otrzymuje na kartonie narysowaną głowę. Zadanie dzieci polega na uzupełnieniu brakujących elementów, tak aby powstał portret mamy:
•Doklejenie włosów z włóczki,
•Doklejenie z plasteliny oczu ( w odpowiednim kolorze ), nosa, ust,
•Ozdobienie bluzki bibułą,
•Dorysowanie charakterystycznych elementów ( kolczyki, korale itp. ).

Źródło: http://www.edukacja.edux.pl/

Tutaj mamy ciekawą bajkę dla taty:

https://dobrytata.waw.pl/bajka-na-dzien-ojca.html

 

ZABAWY NA ŚWIEŻYM POWIETRZUAktywny rodzic – Aktywne dziecko

Dzieci zawsze chętnie bawią się na zewnątrz. Zabawy na świeżym powietrzu to doskonały sposób na rozwój dziecięcej wyobraźni, udoskonalenie zdolności manualnych i lepsze poznanie otaczającego świata. Oprócz tego dziecko, przebywając na dworze, dotlenia się, hartuje, staje się sprawniejsze fizycznie. Ciągłe siedzenie w domu przyczynia się do złego samopoczucia, źle wpływa na zdrowie.

Możliwości zabaw na świeżym powietrzu jest mnóstwo, zachęcamy do aktywności ruchowej.

Propozycje zabaw :

  • zabawa w chowanego,
  • berek
  • raz, dwa, trzy, baba Jaga patrzy
  • ciuciubabka
  • zabawa w ciepło – zimno
  • zabawy z piłką, kręglami, szarfami
  • skakanki i gumy do skakania
  • gra w klasy
  • jazda na rowerze
  • jazda na hulajnogach, rolkach.

Rzucanie do celu. Tego typu gry zręcznościowe wspomagają rozwój koncentracji i koordynacji ruchowej.

Przemieszczanie się na różnych pojazdach jeno i dwuśladowych.  Dziecko jeżdżąc na nich, uczy się utrzymywania równowagi, koordynacji ruchowej i zręczności. Poprawia ogólne umiejętności motoryczne.

Hamaki, huśtawki i trampoliny – to doskonałe propozycje dla żywiołowych dzieci. Podczas bujania się i skakania mogą spożytkować nadmiar energii, ale też poprawić swoją kondycję i koordynację ruchową.

Bańki mydlane. Któż z nas nie lubi baniek mydlanych?

Raz, dwa, trzy – rzucasz ty.

Świetna propozycja na rodzinne popołudnie. Zachęć dziecko do znalezienia i samodzielnego udekorowania kamieni, które następnie zostaną wykorzystane w rzucaniu do celu (puszki, pojemniki) Pięknie udekorowane kamienie mogą stać się również pionkami w plenerowych warcabach (planszę można narysować kredą).

Malujemy kredą.

Możemy namalować po asfalcie, na chodniku- tor wyścigowy, klasy do skakania. Można też zachęcić dziecko do twórczej zabawy. Wystarczy pomysł, odrobina wyobraźni i mnóstwo chęci.

Ciepło – zimno

Prosta zabawa. Dziecko opuszcza pokój, a druga osoba musi schować wybrany przedmiot. Gdy przedmiot jest już dobrze ukryty, zapraszamy dziecko do pokoju. Jeśli mamy do czynienia z bardzo małymi dziećmi można im ułatwić zadanie i powiedzieć, jakiego przedmiotu szuka np. misia, samochodu itp. Starszym dzieciom podpowiadamy mówiąc „ciepło”, jeśli zbliża się do szukanego przedmiotu a zimno, gdy się od niego oddala. Jeśli maluch jest bardzo blisko szukanego przedmiotu wówczas krzyczymy „gorąco” a gdy za bardzo się oddalił krzyczymy „mróz”. Gdy przedmiot zostanie znaleziony, zamieniamy się rolami.

Berek

Najlepiej bawić się w nią w grupie, dlatego berek to idealny pomysł na zajęcie dzieciom czasu podczas pobytu w ogrodzie. Na początku wybiera się jedną osobę, która będzie berkiem. Jej zadaniem jest dogonienie dowolnego grającego, klepnięcie go w dowolną część ciała z okrzykiem „berek!”. Dotknięta osoba staje się w ten sposób berkiem i teraz ona goni pozostałych.

Ciuciubabka

To świetna zabawa ruchowa dla dzieci w każdym wieku. Można ją wykorzystać do wspólnego spędzania czasu w gronie rodziny na świeżym powietrzu, albo zaproponować ją dzieciom podczas imprezy urodzinowej twojej pociechy. Gwarantujemy mnóstwo śmiechu i radości. Jedna z osób ma zawiązaną chustkę na oczach i łapie innych, którzy przed nim uciekają. Pamiętaj!  koniecznie zadbaj o bezpieczne otoczenie – z zasłoniętymi oczyma łatwo się o coś potknąć lub na coś wpaść, dlatego albo przygotuj przestrzeń do zabawy, albo grajcie na otwartym teren

Zabawa w chowanego

Właściwie można to robić wszędzie: w domu, w parku, na placu zabaw, w lesie. Oczywiście zachęcamy do tego, aby zabrać dzieciaki na świeże powietrze. Ruch w plenerze zawsze jest bardziej relaksujący i przyjemny niż ten odbywający się w czterech ścianach. Najlepszy do zabawy jest teren, na którym znajdują się zarośla czy obiekty, za którymi można się schować.

Dla maluchów lepsza będzie podstawowa wersja gry, która jest mniej skomplikowana-(bezpieczna!)

 

Źródło: http://przedszkole22tg.pl/zabawy-ruchowe-na-swiezym-powietrzu/

 

Polecam Wam również takie ćwiczenia w domu i poza domem, jeśli jest cieplutko:

 

Życzę Wam miłej rodzinnej zabawy w tym dniu.

A. Bugajska