Dzień dobry, drogie dzieci!
Jak tam dzionek leci?
Na początku zapraszamy Was do rozgrzewki:-).
1. Kaczuszki – zabawa taneczna do muzyki.
2. Na wiejskim podwórku B. Szuchalskiej – masażyk z wykorzystaniem wiersza.
Biegną konie do zagrody (uderzamy otwartymi dłońmi po plecach)
A kaczuszki hop do wody (uderzamy piąstkami od góry pleców do dołu)
Kurki ziarna wydziobują (palcami wskazującymi chodzimy po całych plecach)
Pieski szczekają (delikatnie szczypiemy)
I domu pilnują (masujemy po całych plecach)
3. Wiejska zagroda – zabawy słuchowe i ortofoniczne, zapoznanie z odgłosami zwierząt z wiejskiego podwórka. Ciekawe, czy znacie te zwierzęta?
Dziecko siedzi na dywanie. Rodzić włącza poniższy utwór, a dziecko odgaduje głosy zwierząt z wiejskiego podwórka. Wskazuje je na ilustracjach.
4. Naśladowanie odgłosów zwierząt – ćwiczenia ortofoniczne i ruchowe.
5. Muzyka w wiejskiej zagrodzie – śpiewanie znanych piosenek na zgłoskach (mu, ko, kwi, itp.)
6. Posłuchajcie wesołej piosenki Na podwórku (spróbujcie pokazywać razem z rodzicem).
7. Kaczuszka – rozwiązanie zagadki i wyklejanie papierem lub malowanie farbami, lub kolorowanie na żółto.
Karta pracy str. 9 (trzylatki)
Czterolatki (pierwsza z książeczki, reszta spoza, do wyboru):
8. Kilka zabaw ruchowych:
*Kaczki – zabawa ruchowa z elementem przysiadu. Dzieci w przysiadzie poruszają się jak kaczuszki.
*Koniki. Dzieci naśladują poruszanie się konia: bieg truchtem, galopem w różnych kierunkach.
*Zabawa ruchowa przy piosence Wyszły w pole kurki trzy – chodzenie gęsiego za rodzicem, naśladowanie jego ruchów przedstawiających tekst piosenki.
9. A na koniec kilka plansz i ilustracji. Powiedzcie, co na nich widzicie? Co się tu dzieje?
10. Może macie możliwość obejrzeć zwierzątka w gospodarstwie u babci, cioci lub sąsiada? Jeśli tak, zróbcie to koniecznie:-) A jeśli nie, to pobawcie się na dworze.
Do widzenia!
K. Ratajczyk, A. Bugajska, A. Smolarek