II GRUPA- 17.04.2020

      Możliwość komentowania II GRUPA- 17.04.2020 została wyłączona

DZIEŃ DOBRY KOCHANI. Dziś zostaniecie prawdziwymi przyjaciółmi przyrody.

Zabawy z wodą cz. 2.

1) Co rozpuszcza się w wodzie?

Wrzucanie do wody różnych produktów spożywczych: soli, cukru, ziarenek pieprzu, piasku, mąki itp.

Wnioski: nie wszystko rozpuszcza się w wodzie.

2) Sprawdzanie smaku i zapachu wody.

Wniosek: woda jest bez smaku i zapachu. Czy można to zmienić? Tak, dodając np. olejku zapachowego do ciast, soku cytrynowego itp.

3) Farbowanie wody kolorową bibułą.

Wniosek: woda jest bezbarwna, ale można zmienić jej kolor. Opowieść nauczyciela o dzieciach w krajach Trzeciego Świata, dla których woda jest rarytasem i które często umierają bez dostępu do niej. Zwrócenie uwagi na konieczność oszczędzania wody, gdyż kiedyś mogą skończyć się jej zasoby. Dzieci podają pomysły, jak można oszczędzać wodę.

4) Zabawa na zakończenie: dmuchanie czystej wody w kubeczkach przez słomki, następnie przygotowanie roztworu mydlanego i puszczanie baniek mydlanych, obserwacja piany tworzącej się w kubku.

5) Statek – składanie z papieru techniką origami. Puszczanie statków w misce z wodą.

6) Samodzielne przygotowanie wody z sokiem malinowym do picia.

7) Poproście mamusię/tatusia, by przeczytali Wam wiersz:

„Przyjaciel przyrody” A.Widzowska

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!

8) Spróbujcie ułożyć drzewa, kwiaty z klocków.

GRATULUJEMY!!! Teraz jesteście prawdziwymi przyjaciółmi przyrody:)

ANNA SMOLAREK, EDYTA GAGRACZ

Dzisiaj porozmawiamy też o tulipanach.

O żółtym tulipanie” na podstawie opowiadania M. Rożyckiej:
Opowiem wam historię o cebulce …
Była sobie cebulka, całkiem podobna do tych, które się je, ale mniejsza. Jesienią, kiedy liście na drzewach zaczęły żółknąć cebulka została zakopana w ziemi – tak jak skarb. Cebulka wcale się nie martwiła. Jadła, piła (bo cebulki potrafią jeść i pić pod ziemią), a nawet troszkę urosła: wypuściła od dołu korzonki, a od góry mały rożek, to znaczy kiełek. Potem zrobiło się zimno, na ziemię spadły liście, a jeszcze później śnieg. Cebulka wcale się nie martwiła, tylko zasnęła pod swoją żółto- brązowo- białą kołderką. Spała długo, długo. Pewnego razu coś ją obudziło śnieg stopniał, robiło się coraz cieplej. Świeciło słonko a później spadł deszcz, twarda ziemia stawała się coraz bardziej miękka i wilgotna. Znowu można było jeść i pić, a w dodatku coś strasznie ciągnęło cebulkę do góry. Nie mogła od razu cała wyjść spod ziemi, ale wysunęła swój rożek. Rożek wydłużał się jak antena, aż ujrzał świat, zielenił się i wypuścił liście … A na końcu miał pączek. Oczywiście nie taki do jedzenia, tylko mniejszy i zielony. Któregoś dnia, gdy słońce przygrzało naprawdę mocno, pączek zaczerwienił się i rozchylił. I okazało się, że na świecie pojawił się piękny żółty tulipan! Nastała naprawdę wiosna.

 Rozmowa na temat treści opowiadania:
O jakiej cebulce jest mowa w tym opowiadaniu? (o tulipanie)
Kto potrafi wskazać tę cebulkę?
Gdzie mieszkała ta cebulka? (w ziemi)
Kiedy została wsadzona do ziemi? (jesienią)
Co zrobiła ta cebulka, kiedy przyszła zima? (zasnęła)
Jak długo spała? (do wiosny)
Kto go obudził? (słońce i deszcz)
Co się wydarzyło potem? (cebulka zaczęła kiełkować, pojawił się pączek a później kwiat)
Co należy do części podziemnej, a co nadziemnej? Określanie części rośliny

Może spróbujecie je zrobić samodzielnie 🙂

Zachęcamy do ćwiczeń buzi 🙂

Kodowanie,zamaluj według wzoru.

Kodujemy wiosnę -

Daria Ziejewska, Anna Bugajska